معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در تازه ترین پست خود در اینترنت کشورهای حوزه دریای چین را با کشورهای خاورمیانه مقایسه کرده است.

کشورهای خاورمیانه رویکرد خود را تغییر ندهند، جایی برای حضور در اقتصاد دنیا نخواهند داشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرآنلاین دکتر حمید ابوطالبی که همراه با رئیس جمهوری در کاروان سفر به کشورهای آسیای جنوب شرقی حضور دارد در این پست نوشته است ازآخرین باری که درویتنام بامسئولین آن کشوردیدارداشتم بیش از١٥ سال می گذرد؛دراین مدت ویتنام،هانوی ومردم آن دیگرگون شده اند. 

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اینکه جنگ وخونریزی میان آمریکا و ویتنام زبانزد خاص وعام درجهان است وهیچ کسی کشتار فاجعه آمیزبیگناهان ونسل کشی در ویتنام را فراموش نمی کند، نوشت: امروزیکی ازمسئولین این کشوربرایم گفت که صادرات ویتنام اکنون بیش از١٦٥میلیارد دلاراست که حدود٢٠٪ آن به آمریکااست،یعنی قریب ٣٣میلیارددلار! این درحالی است که حجم روابط ایران وویتنام حدود٣٢٠میلیون دلاربوده است، یعنی قریب١٪ روابط تجاری ویتنام؛اماویتنام بااکثرکشورهای جهان قرارداد تجارت آزاد دارد.

ابوطالبی در ادامه با مقایسه وضعیت کشورهای خاورمیانه و حوزه دریای چین نوشته است: اختلافات منطقه دردریای چین مثل خاورمیانه بسیارشدید است؛ اما آنها برای تسخیر اقتصاد دنیا تلاش ورقابت می کنند و کشورهای این منطقه کشتار و خونریزی.
او سپس هشدار داده است : اگرکشورهای خاورمیانه رویکرد خود نسبت به یکدیگر و جهان را تغییر ندهند،دیگر جایی برای حضوردراقتصاد دنیا نخواهند داشت؛ نفت هم به زودی تمام خواهد شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.